Kysymys:
Huonon luonteen hallinta lähisuhteissa
user57
2017-06-27 23:57:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Minulla on aina ollut lyhyt sulake. Olen noussut nopeasti ja menettänyt malttini, mutta toisella puolella pääsen nopeasti yli sen, kun muut menettävät viileytensä. Ongelmana on, että toiset eivät yleensä ole, varsinkin jos he ovat sen vastaanottopäässä.

Lyhyt mieliala ja vihaisten asioiden sanominen on elämäni suhdeongelmien ykkössyy, ja se aiheutti enemmän ongelmia ja sydänsärkyä kuin voisin mahdollisesti pyrkiä saavuttamaan, jos yritän tietoisesti tehdä niin.

Mikä tärkeintä, se voi tapahtua perheen tai läheisten ystävien kanssa, kun jotenkin keskustelu johtaa siihen, että joku loukkaa minua (jota en siedä hyvin) ja sieltä se voi laajentua . On ehdottomasti tiettyjä aiheita, jotka johtavat usein tällaisiin eskalaatioihin, samoin kuin silloin, kun en halua keskustella jostakin ja henkilö jatkuu. Se voi myös tapahtua, kun toinen henkilö kiistelee kanssani - siitä, kuka olen tai motiivistani sanoa tai tehdä jotain - ja hänen mielipiteensä on negatiivinen. toinen ihminen ja itseni siihen pisteeseen, josta en pysty hyvin emotionaalisesti.

Mitä voin auttaa kiertämään tai estämään vihani rakentumisen siihen pisteeseen, että menetän itseni ja sanon asioita, joita katun? Mitä taitoja voin käyttää poistumakseni keskustelusta sulavasti löytääksesi tilaa rauhoittumiseen?

Seitsemän vastused:
#1
+18
Ben I.
2017-06-28 00:18:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Yksi strategia tällaisten ongelmien ratkaisemiseksi on metakeskustelu . Aivan kuten SE-sivustoilla on kullakin liitetty meta-sivusto, vie hetki, kun sinä ja toinen henkilö olet molemmat rauhallinen, ja puhu siitä, miten väität.

Voit pyytää anteeksi, että olet hallitsematta, kun riidat, ja voit ilmaista kaiken, mitä juuri sanoit: vihaat nopeasti, mutta myös nopeasti. Vihaat, että teet tämän, mutta et tiedä miten hallita sitä. Olet niin pahoillani aiheuttamastasi loukkauksesta.

Kun olet tässä metakeskustelussa, voit yrittää keskustella tai jopa asettaa aktiivisesti signaaleja. Voit esimerkiksi asettaa signaalin sanomaan: "Minusta tulee vihainen, enkä ole varma, kuinka hallita itseäni juuri nyt. Oletko missä tahansa tilassa auttaaksesi?" Saatat myös asettaa "aikakatkaisu" -signaalin, jossa kukin teistä menee toiseen huoneeseen 3 minuutiksi ja yrittää rauhoittua ennen kuin jatkat.

Huomaa vain, vaikka asetitkin tällaisten signaalien tuottamiseen kukaan ei ole koskaan vastuussa sinulle niiden seuraamisesta. Ne ovat työkaluja, jotka olemme perustaneet yrittämään jäähdyttää tilannetta, kun he kuumenevat, mutta ne eivät ole vikaturvakaapit. Kuitenkin pitkällä aikavälillä heijastava metakeskustelu kuumien argumenttien jälkeen seuraavina tunteina tai päivinä tekee enemmän pitääkseen asiat kurissa kuin mikään muu tietoinen tekniikka. Näiden keskustelujen avulla voit kirjautua sisään, selvittää uusia lähestymistapoja, nähdä, missä asiat menivät pieleen, ja vakuuttaa rakkaillesi, että rakastat heitä edelleen. Ne tarjoavat myös turvallisuuden tunteen molemmille osapuolille, koska ne vahvistavat, että olemme tässä yhdessä, vaikka sekaisin aika ajoin, olemme silti todella samalla puolella. p Viha on vaikea pähkinä, mutta olen ylpeä sinusta siitä, että tunnustat sen ja yrität kohdata sen. Onnea, ystävä!

#2
+5
Sagar VD
2017-06-28 00:09:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Se on asia, jota mielesi ei voi hallita yksinkertaisesti.

Lisäksi se on yleistä ikäryhmäsi ihmisille (tiedän, että ikäsi juhliimme syntymäpäivääsi).

Mutta asiat, joista sinun tulisi huolehtia, on, kun olet sanonut sanan pahan vihan seurauksena, voit sanoa anteeksi myöhemmin, mutta kyseisen henkilön on vaikea unohtaa.

Kävin läpi monia sellaisia ​​tilanteita.

Itsehallinta

on tärkein asia, jonka voit tehdä. mitä se on, yritä olla rauhallinen niin paljon kuin mahdollista. Jos sinulla ei ole mitään tapaa, vain sinun tulisi ilmaista vihasi tällaisessa tilanteessa.

Yritä myös varoittaa ihmisiä pahasta vihastasi sanomalla, että älä provosoi minua. Se ei ole hyvä meille molemmille .

#3
+4
Gregory Avery-Weir
2017-06-28 00:31:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Itsetuntemus on erittäin hyödyllinen taito. Kuulostaa siltä, ​​että tunnistat, kun suutut, ja sellaiset asiat, jotka voivat laukaista sen. Voi olla hyödyllistä harjoitella näiden tunteiden tunnistamista tällä hetkellä.

Joskus, kun et ole vihainen , puhu rakkaillesi ja sano, että työskentelet mielialallasi. ja kysy, ovatko he halukkaita antamaan sinun poistua keskustelusta kokonaan, jos alat suuttua. Toivottavasti he sanovat kyllä ​​(jos he sanovat ei, niin sinun ja kyseisen henkilön välillä voi olla syvempiä ongelmia). Sitten tiedät, että henkilö ei ole yllättynyt, jos jännität ja sanot: "Minun täytyy pitää tauko."

Muista, että on väärin, jos joku pakottaa sinut keskusteluun. Jokaisen, joka kunnioittaa sinua ihmisenä, tulisi olla valmis antamaan sinulle mahdollisuuden keskustella asioista rauhallisesti vihan kuluttamisen sijaan. Jos tämä on tärkeä keskustelu, on tärkeää, että se käydään tuottavassa yhteydessä.

#4
+3
Ian
2017-06-28 00:21:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Yksi oppimani taito on ikivanha strategia. Sitä käytetään paljon politiikassa ja se voidaan mukauttaa jokaiselle henkilölle. Strategiana on laskea kolmeen / viiteen / kymmeneen ennen vastaamista. Tällä voi olla valtava vaikutus keskustelun vihaan ja virtaukseen. Tämän onnistumiseksi sinun on ensin pystyttävä tunnistamaan itsesi vihastumaan. Jos tiedät olevasi vihainen, laskeminen kolmeen tai enemmän on melkein välttämätöntä. Se keskittää sinut alas ja saa sinut todella toiseen arvaukseen, jos loukkauksesi ovat sen arvoista. Viiden sekunnin tauko näyttää olevan ikuisuus tällä hetkellä, ja jos loukkaus oli ohi, se todella auttaa sinua rauhoittumaan.

Jotkut muut asiat haluat ehkä tehdä sen sijaan, että loukkaat henkilöä saadakseen sen heidän tietoonsa, että sinusta tuntuu loukkaantuneelta heidän sanansa. Yleensä ihmiset eivät halua satuttaa muita eivätkä todennäköisesti edes ymmärrä satuttaneensa sinua yhtä paljon kuin tekivät. Molemmille on yleensä parempi kysyä, miksi he tekivät kommentin tai tuovat esiin, että se loukkaa sinua, sen sijaan, että heittäisivät loukkauksia takaisin. Tietenkin tällä voi olla päinvastainen vaikutus kuin haluat ihmisestä riippuen, ja he voivat päästää irti paljon turhautuneita turhautumisia kanssasi, jos aloitat heidän kommenttinsa.

Viimeinen asia, jonka mainitsen, on, että haluat ehkä vähentää stressiä ympäristössäsi. Harjoittele joogaa, opi stressinhallintatekniikoita ja ehkä jopa mene niin pitkälle, että näet terapeutin vihasi aiheista.

kiitos, huomaavainen vastaus. Uskon, että laskeminen auttaa - se on yksinkertainen ja helppo muistaa siinä emotionaalisessa huuhtelussa. Olen täysin samaa mieltä joogasta jne., Terapiasta. Omistan itse hevosia. Ne ovat kuin suonensisäinen rauha :)
#5
+3
NVZ
2017-07-23 20:25:35 UTC
view on stackexchange narkive permalink

"Myös tämä läpäisee"

Minulla on yksi mantra, jonka muistutan itselleni, kun asiat ovat menossa sivuttain.

Kun olet sisällyttänyt tämän käsitteen, tämä harvinainen asenne kohti elämää ajatuksesi ja tekosi heijastavat sitä. Tämä saa sinut katsomaan itseäsi ja tilanteita, joihin pääset, eri näkökulmasta.

Sen sijaan, että ryhdy turhaan riitaan jonkun kanssa, ota askel taaksepäin ja kysy itseltäsi: "Kuka tästä hyötyy? ". Ja vastaus on melkein aina "Kukaan, oikeastaan", ja siinä kaikki. Kestä. Muistuta itsellesi, että tämä on vain yksi hetki elämäksi kutsuttujen hetkien sarjasta.

Hetket - hyviä tai huonoja - ne kaikki kulkevat.

Tuo lyhyt harkittu askel taaksepäin on avain. Temper hajoaa.

#6
+2
apaul
2017-07-26 02:38:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Se, että haluaa ja pystyy pöytään asioita jonkin aikaa, tekee usein ihmeitä. Pohjimmiltaan anna itsesi asettaa asia sivuun, kunnes tunnet itsesi rauhalliseksi ja sinulla on aikaa miettiä asia läpi ja muodostaa terveellinen vastaus.

Tietäen, että kiihtyisit nopeasti tietyissä tilanteissa, saatat antaa sinulle mahdollisuuden kerro kenelle tahansa, jonka kanssa olet ristiriidassa, sinun on käytettävä jonkin aikaa ajatella asia uudelleen ja palata heidän luokseen.

"Tarvitsen jonkin aikaa ajatellaksesi tätä, anna minun palata sinuun."

Jos henkilö jatkaa työntämistä, voit kirjoita se aina heille:

"Tulen ______ ratkaisemaan ongelman juuri nyt. Haluan ottaa sinuun yhteyttä myöhemmin."

Se ei ole toisin kuin "laskeminen kymmeneen" -menetelmä periaatteessa, mutta se antaa sinulle enemmän aikaa kohtuullisen vastauksen muodostamiseen.

On myös hyvä käyttää aikaa käsitellä sitä, mikä pahentaa sinua tietyssä tilanteessa, mitkä ovat tavoitteesi tilanteessa ja mikä on käytännöllisin tie näihin tavoitteisiin.

Kuinka vihainen henkilön, vihan ja tilanteen suhteen järkevään ratkaisuun todelliseen ongelmaan vaihtelee tapauskohtaisesti, mutta yleensä antaa sinulle aikaa antaa nämä siirtymät.

#7
+1
SMIth
2017-07-26 01:09:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jotkut sanovat, että olen kärsivällinen mies. Ja joka kerta kun kuulen sen, olen kuin et olisi tavannut mieltäni. Olen jo suunnitellut joitain erittäin tuskallisia kidutusmenetelmiä ihmisille, jotka kiusaavat minua. Mutta sitten löydän eloton esine vannoa tai pelata mobiilipeliä, jossa saan tuhota joitain tavaroita helposti. Toisin sanoen otan vihani muualle ja työnnän sen sinne. Perhe on liian arvokas tuhoamaan riidan. Tuhoa halpa kynä tai rikki puhelin.

Jos riidät juuri tapaamasi henkilön kanssa, kuten lentomatkustajan kanssa, teeskentelet, ettet anna hänelle rotan tiedät-paikkaa / hän toimii kuin ihme. Kun saat tilaisuuden puhua osoitetta, hänellä on eri nimi kuin millä hänet esiteltiin. Soittaminen henkilölle väärällä nimellä osoittaa kuinka paljon et välitä kyseisestä henkilöstä.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...